[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Dlaczego? Ponieważ niezależnie od wieku nie lubimy gdy ktoÅ› zaprzecza naszemu doÅ›wiadczeniu. PamiÄ™tam jak kiedyÅ› odkleiÅ‚a mi siÄ™ podeszwa w kupionym zaledwie trzy dni wczeÅ›niej bucie. Drogim bucie. Sprzedawca w sklepie wyprowadziÅ‚ mnie z równowagi tradycyjnie gÅ‚upim stwierdzeniem w rodzaju Zapewne użytkowaÅ‚ pan obuwie niezgodnie z przeznaczeniem. ChodziÅ‚ pan w tych butach czy co? GotujÄ…c siÄ™ ze zÅ‚oÅ›ci wszedÅ‚em do kierownika salonu i zÅ‚ożyÅ‚em skargÄ™ na sprzedawcÄ™ oraz reklamacjÄ™ butów. Kierownik salonu powiedziaÅ‚ Nie ma co siÄ™ tak denerwować, nic siÄ™ nie staÅ‚o. W tym momencie wyszedÅ‚em aby uniknąć drastycznej sceny! Prawdopodobnie każdy może przywoÅ‚ać kilka podobnych zdarzeÅ„ z wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia. ByÅ‚em kiedyÅ› Å›wiadkiem scenki w której dziecko spadÅ‚o z rowerku, uderzyÅ‚o siÄ™ i zaczęło pÅ‚akać bardziej ze strachu niż z bólu. W tym momencie matka podbiegÅ‚a i zaczęła dziecko pocieszać. JZYK PERSWAZJI JZYKSUKCESU 51 PowiedziaÅ‚a Oj jak to boli! Pewnie bardzo boli i w dodatku przestraszyÅ‚eÅ› siÄ™. Chodz mama przytuli i zaraz przejdzie. ByÅ‚em zaskoczony ponieważ zanim skoÅ„czyÅ‚a mówić pÅ‚acz ustaÅ‚! Innym razem, reklamowaÅ‚em w sklepie kupionÄ… na przecenie za $15.00 koszulÄ™ ze wzglÄ™du na drobne przebarwienie. PodszedÅ‚em do sprzedawcy nastawiajÄ…c siÄ™ wewnÄ™trznie na walkÄ™ i pokazaÅ‚em mu koszulÄ™. ObejrzaÅ‚ jÄ… uważnie i powiedziaÅ‚ Tak, to musi być strasznie denerwujÄ…ce, zdawaÅ‚oby siÄ™, że trafiÅ‚ czÅ‚owiek na okazjÄ™ a tutaj wada. Ta koszula rzeczywiÅ›cie siÄ™ nie nadaje na eleganckie okazje. w tym momencie poczuÅ‚em siÄ™ lekko zdezorientowany i zaczÄ…Å‚em sÅ‚uchać uważniej. Fatalnie siÄ™ skÅ‚ada, że wÅ‚aÅ›ciciel sklepu nie uznaje zwrotów gotówkowych za rzeczy z wyprzedaży, ale od czasu jak pan byÅ‚ tutaj ostatni raz obniżyliÅ›my cenÄ™ jeszcze raz wiÄ™c wybiorÄ™ panu koszulÄ™ bez wady i dam panu na niÄ… 20% rabatu tak wiÄ™c bÄ™dzie pan miaÅ‚ eleganckÄ… koszulÄ™ za $6.00 i na mniej eleganckie okazje za $15 czyli za $21.00 bÄ™dzie pan miaÅ‚ dwie. W tym momencie po mojej zÅ‚oÅ›ci już dawno nie byÅ‚o Å›ladu, zniknęła gdy mówiÅ‚ ta koszula nie nadaje siÄ™ na eleganckie okazje . WyszedÅ‚em ze sklepu czujÄ…c, że moje zostaÅ‚em potraktowany z szacunkiem i zrozumieniem a moje cierpienia zostaÅ‚y zrekompesowane. Zasada ta jest uniwersalna i jako taka dotyczy również negocjacji, prezentacji oraz rozmowy handlowej. Potwierdzenie wÄ…tpliwoÅ›ci czy też zastrzeżeÅ„ prezentowanych przez klienta nie tylko uÅ‚atwia przekonanie go ale też pomaga wytworzyć klimat szacunku i współpracy. PrzykÅ‚ady: Klient: Mam jeszcze czas aby podjąć decyzje . SPRZEDAWCA: To prawda, ma pan jeszcze bardzo wiele czasu i dlatego warto teraz podjąć decyzjÄ™ aby pózniej móc zająć siÄ™ czym innym. lub Klient: To ja siÄ™ zastanowiÄ™ i zadzwoniÄ™ do Pana JZYK PERSWAZJI JZYKSUKCESU 52 SPRZEDAWCA: Bardzo rozsÄ…dnie! Ważne jest aby zastanowić siÄ™ dobrze przed takÄ… decyzjÄ…, proszÄ™ nie zajmować sobie gÅ‚owy po jej podjÄ™ciu, ja zadzwoniÄ™ do Pana. W powyższym przykÅ‚adzie sprzedawca zgodziÅ‚ siÄ™ z klientem a nastÄ™pnie podsunÄ…Å‚ wÅ‚asnÄ… sugestiÄ™. Potwierdzanie stanowi też doskonaÅ‚y wstÄ™p do zastosowania presupozycji na przykÅ‚ad dodajÄ…c: Klientka: Nie, nie jestem przekonana do takiego zakupu. Sprzedawca: Zgadza siÄ™ nie jest pani jeszcze przekonana do zakupu ponieważ trzeba rozwiać wszystkie wÄ…tpliwoÅ›ci zanim zdecyduje siÄ™ pani na tak ważny krok jak wybór nowego koloru lakieru do paznokci. A to że potrzebuje pani czasu aby podjąć tak ważnÄ… życiowo decyzjÄ™ oznacza że potrafi pani dokonać wÅ‚aÅ›ciwego wyboru, no chyba że chce pani spróbować wrócić do tamtego starego koloru ale proszÄ™ spojrzeć na tÄ… wkÅ‚adkÄ™ z kolorami .... Jak widzisz z kolejnego przykÅ‚adu poszczególne elementy JÄ™zyka Perswazji tworzÄ… bardzo zgrabnÄ… caÅ‚ość i zastanawiam siÄ™ jak bardzo siÄ™ zdziwisz kiedy po raz pierwszy zÅ‚apiesz siÄ™ na Å‚Ä…czeniu poszczególnych technik i jakie przynosi to efekty. wiczenie. Utwórz zdania, odpowiedzi używajÄ…c zwrotów potwierdzajÄ…cych doÅ›wiadczenie drugiej osoby: Zgadza siÄ™, to prawda. tak oczywiÅ›cie itp. NastÄ™pnie zmieÅ„ kierunek używajÄ…c zwrotu i dlatego. PrzykÅ‚ad 1. Jestem zbyt poważny aby zajmować siÄ™ takim rodzajem biznesu. 2. Zgadza siÄ™, jesteÅ› zbyt poważny aby zajmować takim rodzajem biznesu i dlatego pomówmy poważnie pieniÄ…dzach jakie zarobisz prawie siÄ™ tym nie zajmujÄ…c. JZYK PERSWAZJI JZYKSUKCESU 53 1. Jestem za mÅ‚ody 2. ..................................................................................... 1. Ludzie nie majÄ… pieniÄ™dzy. 2. ........................................................................................ 1. To jest za drogie 2. .......................................................................................... 1. To jest za tanie. 2. ............................................................................................ W ćwiczeniu tym celowo zajÄ™liÅ›my siÄ™ przede wszystkim pierwszÄ… częściÄ… perswazji- potwierdzaniem. Zmiana toru myÅ›lenia przez użycie zwrotu i dlatego jest bardzo skuteczna i doskonale przekierowuje myÅ›lenie klienta ale jest jedynie jednym z wielu możliwych wyborów. Kiedy wrócisz do ćwiczenia pózniej, w miarÄ™ jak bÄ™dzie wzbogacaÅ‚ siÄ™ twój warsztat, zaskoczysz siÄ™ iloÅ›ciÄ… innych możliwych wariantów przekierowania sposobu myÅ›lenia klienta w pożądanym przez ciebie kierunku. Kiedy wybierasz siÄ™ na uroczyste przyjÄ™cie nie ubierasz przecież zawsze tego samego ubrania, nie zakÅ‚adasz zawsze takich samych dodatków. Bardzo podobnie jest z technikami perswazji, kiedy masz wybór wybierasz tÄ™ która najbardziej pasuje do sytuacji, twojego partnera, twojego nastroju. PomyÅ›l o ile ciekawsze stanie siÄ™ sprzedawanie kiedy zamiast nerwowego pytania siebie- : Czy mi siÄ™ uda , potraktujesz akt sprzedaży jako kolejnÄ… życiowÄ… przygodÄ™. Jak zdobywca nowego lÄ…du albo wojskowy strateg zadasz sobie pytanie hmm, co najbardziej pasuje do sytuacji, może tym razem.....na przykÅ‚ad..... hmmm.................. już wiem! Użyje presupozycji dotyczÄ…cych Å›wiadomoÅ›ci . JZYK PERSWAZJI JZYKSUKCESU 54 OczywiÅ›cie na takie podejÅ›cie można pozwolić sobie po wielu praktycznych ćwiczeniach, najpierw w bezpiecznym Å›rodowisku wÅ›ród przyjaciół zajmujÄ…cych siÄ™ tym albo na treningu NLP a nastÄ™pnie testować i pilnie obserwować rezultaty na swoim podwórku ale za to potem... Generalnie droga do osiÄ…gniÄ™cia mistrzostwa jest dÅ‚uga. Co prawda wszyscy kochajÄ… zwyciÄ™zców i bycie mistrzem daje mnóstwo różnych korzyÅ›ci ale chyba znacznie Å‚atwiej być przeciÄ™tniakiem. Tym bardziej że przeciÄ™tniakiem możesz stać siÄ™ w jednej chwili, wystarczy że zaczÄ…Å‚byÅ› tak o sobie myÅ›leć. Zamiast tego możesz zacząć być czÅ‚owiekiem sukcesu. Bycie mistrzem i czÅ‚owiekiem sukcesu to bardziej proces niż fakt, tak samo jak: sukces to nie stacja docelowa, SUKCES TO SPOSÓB PODRÓ%7Å‚OWANIA. Stwierdzenie ludzie nie majÄ… pieniÄ™dzy jest podobno bardzo czÄ™sto używane. Zgadzam siÄ™ z tym, sam kiedyÅ› czÄ™sto spotykaÅ‚em siÄ™ z takÄ… obiekcjÄ…. PamiÄ™tam że podczas dyskusji z przyjaciółmi którzy mieli bardzo podobne obserwacje doszliÅ›my do jednego wspólnego wniosku: Stwierdzenie ludzie nie majÄ… pieniÄ™dzy jest niemalże mottem życiowym i
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plspartaparszowice.keep.pl
|
|
|
|